Medaljregn över Korpens företagsföreningar

Sommaren 2022 blev det EM-medaljregn över Korpens företagsföreningar då sommar-EM för företag genomfördes i Arnhem i Nederländerna. Sverige och Korpen skickade totalt 36 personer från fyra olika organisationer som totalt tog 13 medaljer av samtliga valörer.

Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet är medlemmar i EFCS, European Federation for Company Sport. Medlemmarna består av nationella förbund för företagsidrott från hela Europa. Medlemskapet i EFCS gör det möjligt för arbetsplatser som är anslutna till Korpen att delta i både sommar- och vinter-EM för företag.

Under sommar-EM 2022 deltog 36 personer från fyra svenska organisationer (Telia Idrotts- och fritidsförbund, Trafikverkets Fritidsförbund, Vattenfalls Idrotts- och fritidsförbund och Violia) som totalt lyckades ta hem 13 medaljer!

400 personer deltog i Telia-SM

Ytterligare ett exempel på företagsmästerskap från det gångna året stod Telia Idrotts- och fritidsförbund för. Förbundet anordnar årligen ett stort nationellt mästerskap för medlemmar från Telia IF:s 12 olika föreningar. Den 3 september var det dags för första mästerskapet efter pandemin, och det gick av stapeln i Uppsala.

Totalt deltog ca 400 personer i grenarna padel, boule, fotbollsgolf, bangolf, triathlon, brännboll, terränglöpning och golf. Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet bistod genom att administrera anmälningsförfarande och betallösning i vårt IT-system KIT.