Korpen i sociala medier 2021

2021 var ett bra år för Korpens sociala medier. I samtliga kanaler uppnåddes flertalet av de utsatta målen och KPI:erna. En negativ förändring var dock att räckvidden för Facebook minskat. Resultatet var dock väntat då Facebooks algoritmer under 2021 börjat prioritera annorlunda bland annat på grund av Apples nya iOS14-uppdatering. Detta har lett till att alla användare haft svårare att nå ut med sin marknadsföring på plattformen.

En viktig parameter att ta en närmare titt på av de utsatta KPI:erna är mätningen av engagemang (reaktioner, delningar, klick på inlägg och länkar), då detta är ett tydligt kvitto på om publiceringarna är relevanta eller inte. 2021 fick parametern engagemang något lägre siffror än 2020, men trots detta ska siffrorna ses som bra med stort engagemang. 2020 var engagemanget för Korpen Sveriges facebooksida 70 165 och för 2021 nådde siffrorna till 51 100.

Facebooksidan ökade med 54 följare till 5 614 följare. Även Korpen Svenska Motionsidrottsförbundets Instagram visade ett positivt resultat vad det gäller ökning av antalet följare. Vid årets slut hade kontot 924 följare, en ökning med 87 följare sedan mätningen 2020.

Dessa förflyttningar gör att vår plattform för att sprida budskap till förmån för motionsidrotten på arbetsplatsen ökar ständigt.

Följ Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet i sociala medier

Facebook

Instagram

LinkedIn

Youtube

Twitter

Hitta din aktivitet
eller dra igång något eget.